Beställ fjärrvärme

Fjarrvarme_banner_gron_m_pil.jpg

I menyn finns det information till dig som vill göra en nybeställning av fjärrvärme från Dala Energi. Här nedanför står det lite kort om vad varje flik handlar om.

I menyn hittar du de allmänna avtalsvillkor som finns för både konsument och näringsidkare. De förstnämnda är utarbetade av Svensk Fjärrvärme tillsammans med Konsumentverket och de senare har fastställts av Värmemarknadskommittén som är ett samarbetsorgan mellan Svensk Fjärrvärme och Fastighetsägarna Sverige, HSB Riksförbund, Hyresgästföreningen Riksförbundet, Riksbyggen samt SABO.

Från Dala Energi kan du som kund välja om du vill få din faktura via Autogiro, e-faktura eller e-post. Detta gäller både för din fjärrvärme- och elnätsavgift. Läs mer under "Autogiro, e-faktura och mejlfaktura".

Vid nybeställning kan du som kund välja mellan olika finansieringsalternativ för din fjärrvärmeanslutning. Det finns fyre olika paket att välja mellan. Läs mer under "Finansieringsalternativ". 

Det finns även möjlighet att få skattereduktion på fjärrvärmeinstallationen. Läs mer under "Installationen räknas som ROT-avdrag".

Som villakund kan du få service till din fjärrvärmeanslutning. Ett serviceavtal kostar 99:-/månad där vi underhåller din anläggning. Vi hjälper dig att säkerställa bästa möjliga funktion och prestanda, kontrollerar och justerar din anläggning årligen, reparerar vid behov samt ger dig ökad driftsäkerhet och trygghet. Läs mer detaljerad information om serviceavtalet under fliken i menyn.


För mer information, ring kundservice på 0247 - 738 20 eller mejla info@dalaenergi.se.


x
Vad kan vi hjälpa dig med?