Betalning och faktura

Var är min faktura, den har inte kommit fram?
Det kan finnas många orsaker till att du inte har fått din faktura. Till exempel att du kanske befinner dig i sommarstugan och eftersändningen inte har fungerat som den ska. Oavsett vad som hänt så kan du alltid hitta alla dina fakturor på Mina sidor. Där kan du även se:

• Dina fakturor för både detta och föregående år, samt din betalstatus.
• Anläggningar som är knutna till din adress och förbrukningshistorik.
• Fakturor och information gällande din fjärrvärmeanläggning.

Hur får jag en kopia på min faktura?
Om du loggar in på Mina sidor hittar du alla dina fakturor samt betalstatus. Där kan du även se din förbrukning.

Varför har jag fått en betalningspåminnelse?
Betalas inte din faktura i tid skickar vi ut en påminnelse. Utskicket sker per automatik då en faktura är förfallen till betalning.Om du betalat fakturan i tid men ändå fått en påminnelse kontrollera först att du angivit rätt OCR-nummer och belopp på din inbetalning - båda uppgifterna finns på det förtryckta inbetalningskortet.

Om OCR-nummer eller belopp avviker från det som är skrivet på fakturan, eller om uppgifterna är otydligt handskrivna, måste betalningen bearbetas manuellt när den matchas mot din faktura. Det kan ta någon dag extra och därför kan en påminnelse ha skickats till dig.

Hur anmäler jag autogiro, efaktura eller mejlfaktura?
Autogiro: Om du vill anmäla autogiro fyller du i och skickar in denna blankett: Blankett för autogiro
E-faktura: Du anmäler dig enkelt direkt via din internetbank.
Faktura via epost: Det innebär att du lämnar kontaktuppgifter och din e-postadress och får ett godkännande från oss, så sänder vi fakturan till din e-post. Till formulär Mejlfaktura


x
Vad kan vi hjälpa dig med?