Driftstatus och felanmälan fibernät

Felanmälan och support för din fiberanslutning gör du direkt till din tjänsteleverantör, t.ex. Bahnhof, Boxer, Bredbandsbolaget, Com Hem, Riksnet, Telia eller Viasat. 

Om felet inte ligger hos tjänsteleverantören ligger det hos Zitius som är kommunikationsoperatör, här hittar du deras driftinformation. Vi kan endast hänvisa till Zitius/Zmarket då de är ansvariga över driftstörningar i fibernätet.

Dala Energi blir endast ansvariga om en fiberkabel har grävts av i marken.

För att utesluta några vanliga fel ber vi dig kontrollera följande: 
-Har du startat om mediaboxen? (dra ut strömsladden och vänta 10 sekunder)
-Vilken tjänst är det problem med? (TV, Internet,Telefoni)
-Vilken tjänsteleverantör är det?
-Om det är TVn, är det Kabel-TV eller IP-TV?

Se driftinformation för fibernätet här.


x
Vad kan vi hjälpa dig med?