Driftstatus fibernät

Driftinformation och planerade avbrott

Vid driftstörningar jobbar vi så fort vi kan för att de som drabbats ska kunna använda sin tjänst igen. För att planerade avbrott ska kunna hållas korta, förbereds allt löpande underhållsarbete noga. Det gäller oavsett om det gäller arbete på elnätet, fjärrvärmenätet eller bredbandsnätet.

Din felanmälan gör du direkt till din tjänsteleverantör.


Felanmälan och support för din fiberanslutning gör du direkt till din tjänsteleverantör, t.ex. Bahnhof, Boxer, Bredbandsbolaget, Com Hem, Riksnet, Telia eller Viasat. 

Kontaktlista till de olika tjänsteleverantörerna hittar du här.


Om felet inte ligger hos tjänsteleverantören ligger det hos Zitius som är kommunikationsoperatör, här hittar du deras driftinformation. Vi kan endast hänvisa till Zitius/Qmarket då de är ansvariga över driftstörningar i fibernätet. Dala Energi är ansvariga för infrastrukturen exempelvis om en fiberkabel har grävts av i marken. 

Läs mer om vårt samarbete med Zitius och dess roll som kommunikationsoperatör här.


Kundservice

Kontakta oss, vi hjälper dig.

Gå till kontaktformulär

Epost: info@dalaenergi.se  


Telefon: 0247-738 20

Telefontider
Mån-Fre kl. 08:00-21.00
Lör-Sön kl 10.00-14.00

Vid strömavbrott
Ring tel 0247-738 99 

x
Vad kan vi hjälpa dig med?