Driftinformation och planerade avbrott

Vid driftstörningar jobbar vi så fort vi kan för att de som drabbats ska kunna använda sin tjänst igen. För att planerade avbrott ska kunna hållas korta, förbereds allt löpande underhållsarbete noga. Det gäller oavsett om det gäller arbete på elnätet, fjärrvärmenätet eller bredbandsnätet.

Driftstatus fjärrvärmenätet
Driftstörningar orsakade av fel i vår fjärrvärmeanläggning är mycket ovanliga. Uppstår de avhjälps de oftast innan du som kund hinner märka något. Har du problem med ditt värme-, varmvattensystem kan felet bero på din värmeväxlare, kontakta oss så hjälper vi dig. Du kan också teckna ett serviceavtal för din fjärrvärmecentral hos oss.

Söker du mer information om felanmälan och drift- och underhållsfrågor på din värmeväxlare läs mer här

Driftstatus fiberoptiskt bredbandsnät
Felanmälan och support för din fiberanslutning gör du direkt till din tjänsteleverantör, t.ex. Bahnhof, Boxer, Bredbandsbolaget, Com Hem, Riksnet, Telia eller Viasat. Kontaktlista till de olika tjänsteleverantöerna hittar du här. Om felet inte ligger hos tjänsteleverantören ligger det hos Zitius som är kommunikationsoperatör, här hittar du deras driftinformation. Vi kan endast hänvisa till Zitius/Qmarket då de är ansvariga över driftstörningar i fibernätet. Dala Energi blir endast ansvariga om en fiberkabel har grävts av i marken. 

Läs mer om vårt samarbete med Zitius och dess roll som kommunikationsoperatör här.

Driftstatus elnät och strömavbrott
Felanmälan när du är strömlös kan göras dygnet runt på telefon 0247-738 99. Efter kontorstid kopplas samtalen vidare till SOS Alarm. Under en kraftig störning kan det ibland vara svårt att komma fram. Avvakta och prova att ringa igen. Har du viktig information som kan hjälpa oss att hitta och åtgärda felet ber vi dig kontakta oss via telefon eller Facebook. 

Vid driftstörningar och planerade avbrott visas informationen på kartan. Klicka på markerade områden för detaljer om driftstörningen. Syns ingenting på kartan så prova att zooma ut för att få en bättre överblick. De flesta strömavbrott syns på kartan, men det finns ingen garanti för att alla aktuella strömavbrott kan ses. Driftinformationen finns kvar i 72 h. Kartan uppdateras var tionde minut.

* * *



Kundservice

Kontakta oss, vi hjälper dig.

Gå till kontaktformulär.

Epost: info@dalaenergi.se  


Telefon
0247-73820

Telefontider
Mån-Fre kl. 08:00-15:00 
Lunchstängt kl. 12:00-13:00

Vid strömavbrott
Ring tel 0247-738 99. 

Om det blir strömavbrott?
Det kan vara bra att vara förberedd: Läs mer. 

Ersättning vid strömavbrott
Här hittar du information om avbrottsersättning och skadestånd vid långa strömavbrott. Läs mer.

x
Vad kan vi hjälpa dig med?