Tack för all hjälp!

20 januari, 2014
Jamtkrafts_annons.jpg

Den milda hösten och inledningen på vintern skapade ett instabilt väderläge i landet där stormarna verkade stå på kö. Vi klarade oss relativt bra i vårt område då vi hade turen att vara i utkanten av ovädren. Betydligt värre var det längre söderut men framförallt norröver.

Trots det var det tyvärr ett antal kunder inom vårt område som drabbades av långa avbrott. När det händer är dialogen med våra kunder oerhört viktig. Mycket kan vi se från vår driftcentral men information från kunderna är en viktig källa till snabb felsökning och därmed minimerad tid för avbrottet. 

Under långa stunder hade vi dock stora problem med vårt felanmälansnummer vilket inte är acceptabelt och vilket vi ber om ursäkt för. Vi har suttit ner efteråt, med vår samarbetspartner SOS Alarm, och även analyserat våra interna rutiner för att säkerställa funktionen på vårt felanmälansnummer 0247-738 99. 

Vid avbrott är vi tacksamma om Du som kund hör av Dig. Inte minst om Du har information om t.ex. nerfallna träd. När det gäller information om pågående störningar lägger vi även ut information på vår hemsida för den som trots allt har tillgång till Internet och vi spelar in ett välkomstmeddelande på vår felanmälan där vi kort berättar om läget. Detta för att, i möjligaste mån, minimera att belasta driftorganisationen med information om redan kända fel. 

Trots att vi själva hade störningar valde vi att stötta såväl Härjeåns Kraft som Jämkraft med resurser för att städa upp efter Ivars framfart. Även om vår personal är tillbaka i tjänst hos oss pågår fortfarande arbetet att återställa de mycket omfattande skadorna i elnätet.

Vårt engagemang hjälper oss att vässa vår egen organisation och det ger oss ökade möjligheter att få hjälp den dagen vi blir drabbade men framförallt betyder det oerhört mycket för dem som får hjälp. Ett bevis för det är annonsen som Du kanske läst i DT, publicerad 18/1 av Jämtkraft. 

Se annons

x
Vad kan vi hjälpa dig med?